Verimli Çalışmak: “Erteleme Molaları”

Herhangi bir iş ile uğraşırken erteleme molaları vermek doğru bir karar olarak gözlemlenmiştir. Birçok işte işgüzarlık yada sorumsuzluk olarak nitelendirilebilen bu süreç aslında çalışan için oldukça önemli bir süreçtir.

Erteleme Molaları

Anlık çıkan işler ya da önceden programlanan yoğun saatlere yol açacak işleri ertelemek bir an için huzurlu hissettirse de sonradan rahatsız ve huzursuz saatlerin habercisidir. Ünlü profesör ve analistlere göre erteleme molaları beynin ve insanın dinlenebilmesi adına gereken bir süreçtir. Bu süreç gerçekleşmediği takdirde yapılacak olan iş önemsiz ve verimsiz bir şekilde gerçekleşir.

Erteleme Molaları Vererek Verimli Çalışma Sağlanabiliyor


Birçok alanda kişiler çalışırken zorlanabilir. Yapmış olduğunuz iş ilk dakikalarda kolay gelse de o işin psikolojik ya da fiziksel olarak oluşturduğu yük işten bıkmanıza yol açabilir. Bu gibi sebeplerden dolayı erteleme molaları vermek önemlidir. Aynı zamanda sadece yoğun olunduğu durumlarda değil, herhangi bir iş yapar iken bir süre ertelemek psikolojik olarak dinlenmeye imkân sağlamaktadır.

Yapılacak olan iş rahat bir şekilde yapılacakken ve yapacak enerjiniz olduğu zamanlarda bile psikolojiniz sürekli o iş ile meşgul olduğundan ara vermeniz en doğru karar olacaktır. Erteleme molaları vermenin yanında işin üstesinden gelme taktiğinizde önemlidir. Bu taktikler sayesinde ne alanda iş alırsanız alın doğru şekilde uyguladığınızda işe harcadığınız vakitten zevk alabilirsiniz. İşi verimli olarak sergileyebilmek için odaklanma yöntemi bir diğer önemli faktördür.

Erteleme Molaları Haricinde İşleri Halletmenin En Kolay Yolu


Erteleme Molaları birçok kişinin dinlenmesine ve rahatlamasına yol açmaktadır. Erteleme molaları sayesinde birçok kişi enerjili bir şekilde işinin başına döner ve daha verimli çalışır. Bunun yanında verimi arttırmak ve moral olarak yıpranmamak için alternatif taktiklerde bulunmaktadır. Örnek vermek gerekir ise; liste dolusu iş alınmışsa Stanford Üniversite profesörlerinden biri olan John Perry’e göre listedeki en küçük işlerden başlanmalıdır. Bunun sebebi ise küçük işler psikolojik olarak daha fazla işmiş gibi görünür. Bu işler kısa vakit alacağından bir an önce o işleri halletmek listeden o işleri eksiltmek psikolojik ve moral açısından rahatlama sağlayacaktır. Fakat bu metodun sizi daha fazla rahatsız edeceğini düşünüyor iseniz, Charles Duhigg’in Big Think adlı videosunda bahsettiği metodu kullanabilirsiniz.

Charles Duhigg birden fazla iş aldı iseniz, bu işleri halletmeye en ağır olandan başlanması gerektiğini savunuyor. Bu düşünceyi savunmasındaki sebep ise, ilk enerjinin ağır işlere sarf edilmesinin daha mantıklı oluşudur. İşleri halletmeye başlandığındaki ilk isteğin ağır işlerin daha kolay üstesinden geleceğini düşünen Charles, böylelikle kalan ufak tefek işlerin kişiyi rahatlatacağını belirtiyor. Charles’e göre kişi iş yaparken zamanını boşa harcıyormuş gibi hissediyor ise, bu hissetme süresi içerisindeki zamanı erteleme molası olarak kullanabilmesi en uygun karar olacaktır.

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.