Satın Alma Kararındaki Etkenler

İnternetin, özellikle e-ticaret faaliyetlerinin yaygınlaşması pazarlama üzerinde etkili sonuçlara sahip. Büyük şirketlerin de tercih etmeye başladığı online alışveriş hizmetleri, pazarlamanın şeklini değiştirmeye başladı. Bu yeni uygulama yoğun ilgi görmeye devam etse de, müşterileri memnun etmek o kadar da kolay olmuyor.

Başarılı pazarlama, tüketicilerin kararını etkileyebilmekten geçiyor. Yapılan son araştırmalar ile birlikte müşterilerin alışveriş yaparken en çok dikkat ettikleri noktalar bulunuyor.  Satın alma kararını veren kişilerin neye göre seçim yaptıklarını ve buna bağlı iyileştirmeler yapmak için önemli fırsatlar sunuyor. Burada müşterilerin yaptıkları alışveriş sonrasında geri bildirimlerini değerlendirmek de önemli bir parçayı oluşturuyor.

Araştırma sonucu ortaya çıkan listenin başında ürün kalitesi yer alıyor. Ücretsiz teslimat, kolay iade, birçok seçenek, diğer müşterilerin değerlendirmeleri, görsel arama listede yer alan diğer etkenler arasında bulunuyor. Bu araştırma gösteriyor ki, müşteriler kararlarını tek bir etken üzerinden vermiyor.

Başarılı Bir E-ticaret Sitesi Yaratmak

Büyüklü küçüklü çok sayıda markanın e-ticaret sayfalarına sıklıkla rastlamak mümkün. Güvenilir ödeme yöntemleri bulunan, sürekli yenilenen ve değişen seçenekte ürünler sunan, ürünlerinde kaliteye önemli bir pay ayıran, görsellerle ürünü destekleyen, indirimler ve kampanyalar ile fırsatlar sunan markalar ön plana çıkıyor.

Alışverişten memnun kalan bireyler, aynı siteden tekrar alışveriş yapmayı tercih ediyor. Aynı zamanda kendi sitesi üzerinden online alışveriş sunan markaların mağazaları üzerinden kolaylıklar sunması da daha fazla kişiyi çekebiliyor. Mağazadan teslim, değişim ve iade işlemlerini yapabilmek kolaylık sunduğu için tercihleri etkiliyor.

Tüketicilerin tercihini etkileyen unsurlar arasında sosyal medya da yer alıyor. Sosyal medyada alışveriş deneyimlerini paylaşan kişilerin fikirleri etkilediği biliniyor. Aynı zamanda yakın çevrenin önerilerini dikkate alarak karar veren tüketiciler de bulunuyor.

İnternet ile her bilgiye her an ulaşmanın kolaylaştığı bugünlerde her tüketiciyi memnun etmek mümkün görünmüyor. Ancak başarılı bir e-ticaret ile satış miktarını artıran ve daha tanınır olan markalar bulunuyor.

Müşterilerin memnuniyetlerini dikkate alarak yapılan yenileştirmeler ve iyileştirmeler, güveni artırıyor. Güvenin online işlemlerde en fazla önem verilen nokta olduğunu unutmadan hareket etmek gerekiyor. Fikirlerinin dikkate alındığını gören müşterinin markaya ve siteye olan bağlılığı da artıyor.

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.