Markalar için Sosyal Medya İletişimi

Markaların Sosyal Medya İletişimlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gelişen teknoloji ve yazılım inovasyonları markaları hizmet verdiği müşterilerden uzak soğuk birer oluşum olmaktan çıkarıp onları sahaya, müşterilerin arasına itmiştir. Sosyal medya kullanımının ve sosyal medya olanaklarının da her geçen gün biraz daha artması markaların da sosyal medya üzerinden müşteri ile iletişime geçmesini gerektirmiştir. 21. Yüzyıl pazarlama dünyasında herhangi bir sosyal medya mecrasında hesabı bulunmayan markalar çöküşe mahkûm bir durumdadır. Çünkü markalar sosyal medya üzerinden prestij elde etme imkanını elde ederken, aynı zamanda reklamcılık faaliyetlerini ve PR çalışmalarını da gerçekleştirmektedir. Böyle bir durumda insanlarla yakın iletişim ve gerçekçi reklam teknolojilerini gerçekleştirebilmelerinin tek yolu sosyal medya iletişimidir.

Peki sosyal medya ağları reklam bu kadar çeşitli ve bu kadar geniş imkanları varken hangi imkanları kullanmaya ağırlık göstermeli, hangi imkanları daha kısıtlı kullanmalıyız? Markamızın hedef kitlesi ile olan iletişiminde hem profesyonel görüntümüzü korumak hem de müşterilerimizle ilişkimizi sıkı tutmak istiyorsak ne yapmalıyız? Sosyal medya paylaşımlarında kullandığımız dil nasıl bir dil olmalı? Kampanya düzenlemeleri hangi aralıklarla gerçekleştirilmeli? Sosyal medya hesabı takibi yapan kişilere kendilerini daha özel hissettirecek kampanyalar yapılmalı mı? Bütün bu soruların cevaplarını sizin için makalemizde derledik. Başarılı bir kurumsal sosyal medya kullanımı için makalemizin devamını okumayı unutmayın!

Sosyal Medya İletişiminde Markalara Küçük Tüyolar

Sosyal medya iletişimini sağlıklı tutabilmek her markanın yapması gereken bir şeydir. Bunun için okutulan üniversite bölümleri ve geniş bilimsel teknikler var. Sizin için makalemizde en çok yapılan yanlışların doğru hallerini derledik ve bu yolla sosyal medyada markanın dikkat etmesi gerekenler listesi oluşturmak istedik. Yazımızın devamında bu listeyi görebilirsiniz.

  1. Öncelikle yapmanız gereken şey ulaşmak istediğiniz kitleye yani hedef kitlesine göre sosyal medya kullanımını düzenlemek. Örneğin hedef kitleniz daha yüksek bir yaş grubu ise ve bu yaş grubunun Twitter kullanımı diğer yaş gruplarına göre çok daha düşükse, sosyal medya kullanımı için harcadığınız eforun çok düşük bir kısmını Twitter için harcayın. Daha yüksek oradaki eforunuzu Facebook gibi her yaşa kullanıcı sayısı görece homojen dağılan bir sosyal medya platformunda reklam yapmanız daha iyi olacaktır. Tüm sosyal medya dünyası kapılarını size sonuna dek açmış olabilir fakat siz, sizin için en avantajlı ve verimli olabilecek kapılardan içeri girmelisiniz. Unutmayın ki her şeye yetişmeye çalışırsanız her şey iç içe girer. Başarılı bir sosyal medya ve içerik yönetimi markanız için yapabileceğiniz en iyi şeydir.
  2. Şirkete odaklı olarak yapacağınız müşterinin ilgisini değil sektörde çalışanların şaşkınlığını çekecek paylaşımlar yapmaktan kaçının. Ne kadar başarılı olduğunuzu kaç şubeniz olduğunu ticaret hacminizi sakın müşterilere sosyal medya üzerinden anlatmaya çalışmayın! müşterilere onların yaşamlarını doğrudan etkileyecek ve onlara sunulan hizmetlerin yapısı ile doğrudan ilgili olan şeyleri anlatmaya bakın. Müşterilerin bakış açısını yakalayarak sosyal medya sunum ve paylaşımlarınızı hazırlayın.
  3. Sürekli olarak etkileşim kurun! Bir gün çok sayıda paylaşım yaparak ertesi bir hafta boyunca paylaşım yapmamak müşterileri ikna oranınızı düşürebileceği gibi, sosyal medya gibi platformlarda sürekli paylaşım yapmayan profiller genel olarak takip edilmemektedir ya da takip ediliyorsa da takipten çıkılmaktadır. Bundan dolayı düzenli olarak belli bir istikrarda giden paylaşım sayılarınız olmalıdır. Kampanya dönemlerinde paylaşım sayılarınız yükselebilse de hiçbir zaman belli bir eşiğin altına düşmemesine dikkat etmeniz gerekmektedir. Bu şekilde başarılı bir sosyal medya ağı oluşturmamanız işten bile değildir.

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.