İçerik Stratejisi Oluşturmak

İçerik Stratejisi Nasıl Hazırlanır?

İçerik stratejisi herhangi bir marka, firma ya da şirket için çok önemli bir stratejidir. Çünkü var olan müşterilerin ya da potansiyel müşterilerinizin sizin hizmetlerinize ihtiyaç duyması ya da hizmetleri sizin şirketinizden almak istemesinin en önemli yollarından bir tanesi içeriklerinizi doğru bir stratejik plan çerçevesinde hazırlayarak hedefe kilitlenmenizdir. İçerik hazırlamak sadece neler yapmak istediğinizin listesini yaptıktan sonra bunları teker teker yaparak şirket bünyesini oluşturmanız anlamına gelmiyor elbette. İçerik hazırlamak, içeriklerinizin tam olarak hangi ihtiyaçlara hizmet edeceğini, müşteri kitlenizin hangi kısmı tarafından severek takip edileceğini, nasıl bir konsept ile sunulacağını, müşteri kitlenizin tamamının yüzde kaçı tarafından beğenilirken yüzde kaçlık bir kısmı için ulaşılmaz ya da gereksiz olarak kabul edileceğini de hesaplamak demektir. Çünkü eğer bir içerik hazırlıyorsanız, bir firma şirket ya da marka olarak bu içeriği yalnızca içinizden geldiği için hazırlayamazsınız. Unutmayın ki içerikler birilerine ulaşmayı ve birilerinden geri dönüt almayı amaçlar. İçeriklerin üretilme amacı tamamen iletişim ve ulaşımdır. Dolayısıyla içeriklere olacak olası geri dönütleri ayrıntılı şekilde hesapladıktan sonra bunların olumsuz olanlarını tahmin etmeniz, ve tahmin edebileceğiniz olumsuz yorumları daha başınıza gelmeden yok edebilmeniz için geniş bir planlama stratejisini hayata geçirmeniz gerekir. İçerikk stratejisi yalnızca bir şirket için değil, belli bir kitleye hitap etmek isteyen popüler bir blogger, vlogger ya da herhangi bir sosyal medya fenomeni için bile geçerli olabilir. Bugün sosyal medya üzerinden ünlü olan fenomenler bile aslında içeriklerinin altına yazılan yorumlardan hareketle içerik planlamalarını değiştirerek aslında amatör içerik stratejisi planlamaları yapmaktadır.

Başarılı Bir İçerik Stratejisinin Püf Noktaları

İçeriklerinizi web sitenizde sunmaya karar verdiyseniz ve artık harekete geçmek istiyorsanız tam olarak doğru yerdesiniz. İçerik stratejinizi doğru şekilde belirleyerek web hayatınızda doğru adımlar atamaya hazır olun. Makalemiz size başarılı etkili ve verimli bir içerik stratejisi hazırlamanın ve uygulamanın en önemli püf noktalarını verirken bu püf noktaları nasıl hayata geçirebileceğiniz ile ilgili de tüyolar sunacak. Bütün bu bilgiler için lütfen makalemizin devamını okumayı unutmayın!

İçerik Stratejisi Oluşturma Adımları Nelerdir?

  • Öncelikle yapmanız gereken ilk şey iyi bir içerik stratejisi hazırlamak adına tasarımlarınızın, hali hazırda bulunan içeriklerinizin, hizmet kataloğunuzun ya da şu ana kadar yaptığınız tüm hizmetlerin sunumu sırasında bunları sade ve bir insana sözsel olarak anlatır gibi olmaktan fazlasıdır. Ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin sunumu sırasında dijital pazarlama tekniklerini de kullanarak hem internet adı verilen mecranın gereğini yerine getirmek, hem de müşterilerinizde kabul görür bir pozisyona ulaşmaktır. İçerik stratejisi hazırlarken yapmanız gereken şey insanların internet gibi bir ortamda hem dikkatlerini çekebilecek hem de onları yormayacak şekilde içeriklerinizi gözlerinin önüne sunmaktır. Bunu yapmanın en iyi yolu ise dijital pazarlama stratejilerinin tasarım kısmına büyük önem göstermektir. Tasarım kısmı içeriklerinizin stratejik planlanmasının zeminidir ve her bir içeriğinizin nasıl sunulacağı konusundaki kilit noktadır. Yalnızca içeriklerin değil, içeriklerin biçimlerinin de yüksek sesle konuşulduğunu bir dünyada yaşıyor olmak içerik tasarımlarının da önem kazanmasına sebep olmuştu.
  • İçerik stratejisi hazırlarken şunu unutmayın. Muhtemelen sizin ürettiğiniz içerik dünyada ilk ekz üretilmiş bir içerik değildir, ya uzun zamanlar boyunca denenmiş ve pek çok şirket tarafından zaten hali hazırda sunulmuş bir içeriğin benzeridir, ya da zaten çoktandır akıllardaki tedavülünden kalkmış bir içeriktir. O halde sizin böyle bir içerikle fark yaratabilmeniz nasıl mümkün olabilir? Böyle bir içerik ile fark yaratabilmenin tek yolu şudur: Özgün olmak! Özgün olmak, hem içeriklerinizde mümkün olduğunca özgün olmak anlamına gelmektedir, hem de içeriklerinizin belli kalıpları aşamaması durumunda içeriklerinizin sunumu konusunda özgün olmak anlamına gelmektedir. Bu özgünlük yaratıcı reklam ve içerik tasarımları yapabilen personeller aracılığı ile sağlanabilir. Çünkü aslında içerik tarafından ilgisi çekilemeyen bir müşterinin yine de ürünü almasına sebep olabilecek tek şey o içeriğin dikkat çekici merak uyandırıcı ve ilginç, özgün sunumudur. Siz de bu şekilde bir hamle ile ilgi çekmek istiyorsanız mutlaka içerik stratejisi planlaması yaparken özgün içerik sunumu mantığına da dikkat edin.
  • İçerik stratejisi planlaması yaparken çok dikkat etmeniz gereken bir diğer şey ise Google’da arananlar listesine girebilen anahtar kelimeler ile alakalı içerik üretmektedir. Bu şekilde içerikler ürettiğiniz takdirde dönemin arama trend ihtiyaçlarına uygun bir içerik üretmiş oluyorsunuz. Bu da haliyle internet sitenize ya da içeriğinize daha çok tıklanmasına sebep oluyor. Bu tıklanmalar da doğal olarak içeriklerinizin daha çok insana ulaşmasına ve bu vasıta ile içerikleriniz ile görüntüleyenleriniz arasında sürekli bağ kurulmasına yardımcı oluyor. Google’da yaşadığınız dönem ya da yaşadığınız gün içerisinde hangi anahtar kelimelerin bulunduğunuz ülke ya da bölgede daha çok arandığını ücretsiz bir şekilde öğrenmek istiyorsanız yapmanız gereken tek şey Google Trends uygulamasına girerek istediğiniz bölgeleri seçmek ve bu bölgeler içerisinde arama istatistiklerine göre en çok aranan anahtar kelimeleri keşfetmek! Bu şekilde hazırlanan içerik stratejisinde bu anahtar kelimelerin geçme olanağının bulunduğu içeriklere öncelik verilirse, internet sayfasının alacağı hit oranı da artacaktır. Böylelikle zamanla internet sitenizden para kazanmanız bile mümkündür. İçerik stratejisinin genel olarak müşterileriniz etrafında şekillenmesi gerektiğini unutmayın. Bir internet sitesini, bir firmayı, bir şirketi ya da bir markayı kurarken hayal ettiğiniz hedef kitleniz ile kurduktan sonraki aldığınız yolda oluşan hedef kitleniz birbirinden farklı olabilir. Sektöre girdikten sonra tüm ihtiyaç ve ihtiyaç metalarının nasıl dengelenebileceğini daha realist bir şekilde anlarsınız ve buna göre içerik planlaması yaparsınız. Bu durum oldukça doğaldır.
  • Yeni müşterileri nasıl çekeceğiniz üzerine sürekli brainstorming yapın. Yani kafanızdaki fikirleri çarpıştırarak en iyi fikirleri oluşturabilmek adına çaba gösterin. Unutmayın ki gerek bir e ticaret sitesi olsun gerek bir blog sitesi olsun, gerek ise herhangi başka içeriklerin konsepti altında sunulan bir site olsun, her sitenin zamanla daha yeni takipçiler, alakadarlar ya da müşteriler toplayabilmesi için yeni müşterilere de odaklanması fakat eski müşterilerinin isteklerinden de kopmaması gerekiyor. Ancak bu şekilde web sitesinin büyümesi ve daha çok insana erişirken kalitesini kaybetmemesi sağlanabilir. Ve yine ancak bu şekilde internet sitesinin büyümesinin yanı sıra kalitesinin de düşmemesi sağlanabilir.

 

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.