Etkili Kriz Yönetimi Nasıl Yapılır?

Finansal alanda yaşanan krizler, ciddi tehditler içermektedir. Bundan dolayı da kriz yöntemi noktasında hazırlıklı olunması ve buna göre hareket edilmesi gerekir. Böylece krizlerin vereceği zarar minimum seviyeye çekilecek ve şirketler bu süreci çok daha kolay atlatacaktır. Eğer gereken yönetim bilgisi olmaz ve hazırlıksız yakalanılır ise bu defa kriz muhtemelen kontrolden çıkarak normalden daha yıkıcı etki yapacak ve belki de kötü bir son yaşanacaktır,.

Krizi Yönetimi Nasıl Olmalıdır?

Ortaya bir kriz çıktığında bunun boyutunun başlangıçta tespit edilmesi son derece zordur. Bundan dolayı da işletmeler ya da şirketler ortaya çıkan sorunun geçici olduğunu düşünebilir ve buna göre hareket edebilir. Buraya kadar her şey normaldir ve bunlar yapılmalıdır. Fakat sorun devam ediyor ise ilk olarak bunun kabullenilmesi gerekir. Ülkemizdeki en önemli sorunlardan bir tanesi, krizin kabullenilmemesi ve inkar yoluna gidilmesidir.

Kabul edilmeyen krizin çözümü mümkün olmayacağı için söz konusu sorun yada kriz zaman geçtikçe biraz daha derinleşecektir. Ve artık bu aşamadan sonra çözüm çok daha zor hale gelecektir. Gerek zaman gerekse de maliyet noktasında böyle bir durumla baş başa kalmama adına krizin kabullenilmesi gerekir. Kriz yönetimi uygulamalarının ilki budur.

Kriz kabul edildikten hemen sonra sorunun kaynağına ulaşılmalıdır. Çünkü sorunun nedeni tam olarak tespit edilmeden çözüm imkansızdır. Bunun için de üstünkörü olmayan detaylı bir inceleme şarttır. İşletme ya da şirketlerin bütün departmanları detaylı olarak incelenmeli ve soruna neden olan sebepler ortadan kaldırılmalıdır.

Kriz Anında İletişim Becerisi

Günümüzde teknolojinin geldiği nokta göz önünde bulundurulduğunda her bilginin hızlı bir şekilde yayıldığı görülmektedir. Buna bağlı olarak yaşanan krizler de hızlı bir şekilde insanlar tarafından öğrenilmektedir. Öyle ki; A ülkesindeki bir işletmenin yaşadığı sorun eğer işletme dünya çapında ise kısa sürede bütün dünyada duyulmaktadır. Kriz yönetimi için bu noktada devreye girilmesi ve etkili bir şekilde krizin diğer paydaşları ile iletişim kurulması gerekmektedir. Eğer mağdur olan bir kitle var ise bunun için özür dilenmeli ve gerekli olan telafinin yapılacağı belirtilmelidir.

Kriz anındaki iletişim, işletmelerin özgüvenini net bir şekilde ortaya koymaktadır. Eğer iletişim noktasında bir takım sorunlar yaşanır ise krizin atlatılamayacağı ya da kısa sürede çözülemeyeceği düşüncesi hakim olabilir ki bu da krizin biraz daha büyümesi anlamına gelir.

Krizi Çözebilecek Yeterliliğe Sahip Olma Görüntüsü

Bir krizin en önemli süreci, nasıl yönetildiğiyle ilgilidir. Eğer krizler tam olarak yönetilemez ve çevreye de güven duygusu verilemez ise ortaya çıkacak olan sonuç çok yıkıcı olacaktır. Kriz yönetimi bundan dolayı çok önemlidir.

Krizin kabullenilmesi, gerekli olan düzeltmelerin yapılması, insanlarla iletişim kurulması gibi unsurların yerine getirilmesi şarttır. Çağımızda yaygın hale gelen sosyal medya platformları da bu amaçla kullanılabilir. Bu şekilde hareket edildiğinde sorun kısa sürede çözülecektir.

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.