Etkili Bir Linkedin Profili Oluşturmak

Linkedln Nasıl Kurulur? Kilit Stratejiler!

Teknoloji geliştikçe ve insanların kendilerini ifade etme yöntemleri farklı mecralara kayarak çeşitlendikçe bu durum elbette iş hayatına da yansıyor ve teknoloji de iş hayatının olmazsa olmazlarından biri haline geliyor. Özellikle İnsan Kaynakları Departmanı ve Pazarlama ve Reklamcılık Departmanları gibi departmanlar tarafından oldukça sık olarak kullanılan web tabanlı işlemler ve sosyal medya hizmetleri insanların bir iş yerinde aradığı, iş yerlerinin de personellerinde aradığı en önemli özellikler haline geldi. İşte bu noktada, daha önce insanların birbirlerini yalnızca görüşme sırasında tanıyabilmelerine yeni bir devrim gelmiş oldu ve iş dünyası yalnızca iş arayan ya da hali hazırda sektörde olan bireyleri değil, aynı zamanda şirketleri ya da büyük firmaları da internet üzerinden inceleyebilir oldu. İşte iş hayatının yeni sosyal medya hesabı bu şekilde kendini diğerlerinden ayırdı. Linkedln, artık iş hayatında bulunan her insanın sahip olması gereken bir profil. Ayrıca ünlü ve prestijli şirketlerinde Linkedl hesaplarının bulunmaması düşünülemez. Zira bu onlar için epey büyük bir prestij düşmesine neden olabilir.

Linkedln Ne İşe Yarar?

İşverenler ve büyük şirketler sizin çalışmalarınızdan haberdar olmak ve sizi tanıyabilmek için sizinle iletişime girmeden önce Linkedln başta olmak üzere sosyal hesaplarınızı incelerler. İnceledikleri bu sosyal medya hesaplarınızın çoğunda kariyeriniz ile ilgili ayrıntılı bilgi veremeyeceğiniz bilinmektedir. Linkedln üzerinden ayrıntılı bir şekilde kariyerinizin her aşamasına dair bilgi verebilir, size ulaşılabilecek iletişim kanallarını bildirebilir, siz de kendiniz ulaşmak istediğiniz kişi ve kurumlara ulaşma yollarını bulabilirsiniz. Sektörel olarak kendinizi tasnif ettiğiniz Linkedln profilinizle en çok sizinle ilişkili olan sektörlerin arama sayfalarına da çıkmanız mümkün.

Linkedln Profili Yaratırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Linkedln profili kurmak, yalnızca iş hayatında bulunan ya da iş arayan bir çalışansanız değil, henüz öğrencilik yıllarında bulunan fakat başarılı bir iş ya da kariyer hayatı hedefleyen bir üniversite öğrencisi iseniz de yapmanız gereken bir şey. Çünkü artık dünya o kadar genişledi ve iş olanakları bilinen çizgi ve kalıplardan o kadar dışarıya çıktı ki, öğrenci olsanız bile yaptığınız çalışmalar ve kendinizi geliştirme kapasitenizden dolayı Linkedln’in size açabileceği kapılar olacaktır. Bundan dolayı Linkedln profilinizi nasıl kurduğunuza dikkat etmeli, bu alanın profesyonel kişi ve kurumlarla muhatap olmanızı sağlayacak bir alan olduğunu unutmamalısınız.

  • Linkedln, içerisinde içerik oluşturabileceğiniz ve bu içeriklerinizi sizi takip eden kişilere sunabileceğiniz bir platform. Yani Linkedln’yi yalnızca iş arama ya da personel bulma platformu olarak düşünmeniz sizin için epey yanlış olacaktır ve büyük stratejik hatalar yapmanıza yol açacaktır. Linkedln’i bir sektörel buluşma alanı olarak düşünebilirsiniz. Bu buluşma alanında insanlar birbirleri ile tanışırken birbirlerinin işlerinden haberdar oluyorlar. Böylelikle sektördeki gelişmelerden ve çalışmalardan da haberdar olmuş oluyorlar. Linkedln üzerinden bir içerik sunmayı düşünürseniz kaliteli bir profil görünümü için bu içeriği düzenli olarak sunmaya devam etmeye özen gösterin. Ayrıca bu içeriğinizi çeşitlendirin ve farklı kategorilerde iletişim sunarak hem çok yönlülüğünüzü kanıtlamış olun hem de profilinizi ziyaret eden kişilerin sizin iş profilinizi ve karakterinizi daha iyi anlamasına yardımcı olun. Bu içerik çeşitlendirmelerinizi yaparken şunu unutmayın. Yayınlayacağınız ya da paylaşımında bulunacağınız içerikler mutlaka sizin çalışma alanınız içerisinde bir yeri olan konular hakkında olmak zorunda değil. Tam tersine, eğer yayınladığınız içeriklerin alanınız dışında da yansımaları var ise bu size olarak bakış açılarının daha olumlu olmasına sebep oluyor. 21. Yüzyılda iş hayatında artık tek yönlü ve hedefine odaklanmış kişilerden ziyade çok yönlü şekilde şirketleri yukarı taşıyan kişiler personel alımı sürecinde tercih ediliyor.
  • Kitlenize ulaşabilmek için yaptığınız profil reklamlarınızın doğru şekilde şekillendirildiğine emin olun. Hedef kitlenizi, hedef sektörünüzü ya da hedef şirketinizi iyi belirleyin ve bu hedefe en uygun içerikler sunan reklamlar ile kendinizi tanıtmaktan çekinmeyin. Linkedln Advertising sistemi ile yapacağınız ücretli reklamlar sistem tarafından başarılı bir şekilde sektörle ilgili kişilerin hesaplarına sunulur. Advertising işlemleri sırasında sektörünüzün önemi reklamınızın teması noktasında kendini gösterir. Kullanacağınız renklerden kendinizi tanıtacağınız sloganınıza kadar her şey çok önemlidir.
  • Şirket sayfanızı başıboş ve uzun zamanda bir kere kontrol edilen, az içerikli bir şirket sayfası olarak bırakmayın! Unutmayın, teknolojik aygıtları ve sosyal medya hesaplarınızı nasıl kullandığınız şirketiniz hakkında birçok şeyi ele verir. Eğer yeniliklere ve teknolojik inovasyonlara açık olduğunuzu iddia eden bir şirketseniz ve Linkedln profiliniz neredeyse küflenmiş duruyorsa buna sektördeki kimse inanmayacaktır. Şirketinizin Linkedln hesabıyla yakından ilgilenin, belli aralıklarla profil resmi ya da kapak resmi değişikliklerine gidin. Güncel içerikler üretin. Profilinizin genel görünümünü ilgi çekici ve merak uyandırıcı şekilde tasarlarken aynı zamanda profesyonel görünüm sağlamayı da sakın unutmayın. Hem güven verici bir profesyonellik kokan hem de genç ve dinamik bir çalışma kadrosunu sunan bir profile sahip olmaya çalışın.

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.