Doğru Ödeme Aracı ile Satışları Arttırmak

Günümüzde kredi kartı yoluyla satış gerçekleştirmek modern bir işletme için olmazsa olmazlardandır. İlk bakışta bu işlemi gerçekleştirmek için bir ödeme metodu seçmek kolay gibi görünebilir. Fakat seçtiğiniz ödeme aracına göre gerçekleştirdiğiniz satışlarda farklı yüzdelerde ücret alır. Bu yüzden büyüyen bir işletme için ödeme aracı seçimi bir sanattır. Bu yüzden ödeme aracı seçiminde dikkat edilmesi gerekenleri bu yazımızda derledik.

Ödeme Aracı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Özellikle kredi kartı ödemeleri bayilik sistemlerinde sorunlara yol açabilmektedir. Bunun için ödeme aracı seçimi açısından dikkat etmeniz gereken hususların başında size destek sağlayan firmanın iyi bir müşteri hizmetleri birimi olması gerekir. Ayrıca teknik destek konusunda sıkıntı yaşamamanız ve işlemciyi işleyen araç ve satış noktası arasında (POS makinesi) sorunsuz bir arayüz olması gerekir.

Buna ek olarak bayilik ağında gerçekleştirilen tüm satışlar için raporlar oluşturmak ve sadakat programlarını yönetmeye yardımcı olmak için yukarıda sayılan şartları sağlayan bir servis sağlayıcısına ihtiyaç duymanız gerekir.

Servis sağlayıcıları arasında bütünleşik ödeme oranları ve kesilen ücretler birbirine oldukça benzerdir. Bu yüzden işletmenizin ihtiyaçlarına göre size destek sağlayacak bir firma seçmek en olası çözüm olarak düşünülür. Bu yüzden POS sistemi ve bu sisteme entegre ödeme araçlarının birlikte sorunsuz bir şekilde çalışması gerekir. Sistemde bir sorun olduğunda ki; bu sıklıkla başınıza gelecektir; POS ortağı ve ödeme aracı arasında doğru teknik destek denklemini aldığınızdan emin olmalısınız. İşte bu denklemde karşınıza çıkan en kritik üç öneri:

Servis Sağlayıcınızın Teknolojik Gelişmeleri Yakından Takip Ettiğinden Emin Olun

Bulut tabanlı bilgi işlemin yükselmesi daha karmaşık güvenlik gereksinimleri ve mobil ödemelerin çoğalmasıyla, ödeme işleme teknolojisi hızla gelişmektedir. İyi bir ödeme aracı bu gelişmeye yatırım yapan işlemcidir. Son 10 senede geçtiğimiz 10 yıla kıyasla ödeme ve satış noktalarında çok daha fazla yenilik gerçekleşti. Buna örnek olarak kart üreticilerinin ve satış noktası servis sağlayıcılarının son yıllarda geçiş yaptığı çip tabanlı sistem gösterilebilir. Worldpay bulut tabanlı sistemlerde bu ödeme şeklini desteklemek adına yeni bir düzenleme gerçekleştirdi. Başlangıçta çip tabanlı sistem bulut tabanlı POS için dikkate alınmazken bu durum piyasada işlevsellik açısından sorun yaratıyordu.

Şirketiniz İçin Doğru Servis Sağlayıcısını Seçin

Günümüzde ödeme işlemcisi piyasası birkaç büyük şirket tarafından kontrol edilmekte. Worldpay bunların başında geliyor. Hali hazırda 146 ülkede 40 milyardan fazla işlemden sorumlu durumdadır. Bu büyük ölçekli şirketlere cazip görünür. Fakat orta ölçekli bayilik ağının kurulu olduğu işletmelerde ödeme kanallarında ortaya çıkan sorunlarla başa çıkmak adına ana ofisiniz bilgi işlem departmanının güçlü olması gerekir.

Servis Sağlayıcınızın Sadakat Programlarını Nasıl Ele Aldığını Araştırın

Ödeme araçları sadakat oyununun derinliklerinde, markaların bu programları oluşturmasına ve ürettikleri verileri analiz etmelerine yardımcı oluyor. Ancak her ödeme aracı firması bu duruma farklı şekilde yaklaşabilir veya size farklı avantajlar sağlayabilir. Birçok ödeme aracı bu planları uygulamak için bayilere ne kadar iyi eğitebileceğini vurgular. Şayet bir müşteri sadakat programına katılıyorsa veriler ortalama olarak %17 daha fazla harcama yapacağına işaret eder. Bu durum uyguladığınız sadakat programının önemini vurgulamak için yeterli bir göstergedir. Ayrıca bu sistemde veri akışı, ödeme bilgilerinin nasıl paylaşıldığı ve tüketici bilgilerinin nasıl depolandığı güvenlik açısından son derece önemlidir.

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.