Anasayfa / Dijital Pazarlama / Dijital Pazarlama Çağı

Dijital Pazarlama Çağı

2000’li yılların başından bu yana teknolojik yenilikler birbirini kovalayarak bambaşka dünyaların kapılarını araladı. Bütün bunlar birçok alanın internet üzerinden dijital bir dünyada yer almasına olanak sağladı. Hatta ismi bilinmeyen ve var olmayan çok sayıda yeni kavram ve uzmanlık karşımıza çıkmaya başladı. Bu kavramların en başında ise, marketing yani pazarlama geliyor. Pazarlama farklı şekillerde karşımıza çıkmış olsa da, günümüzde internetin geniş kapsamı sayesinde başka boyutlara taşındı.

Dijital bir dünyanın var olduğu ve birçok olayın orada öğrenildiği ve hızla yayıldığı da akıldan çıkarılmamalı. Diğer yandan çok sayıda kurumun, markanın ve kişinin bu dünyada kendine yer açtığı da unutulmamalı.

Dijital ortamda pazarlamanın pek çok avantajı bulunuyor. Bu avantajlardan faydalanabilmek de sanıldığı kadar kolay olmuyor. Pazarlama dijital ortamda kolay gibi görünse de, bunu sürekli kılmak daha yoğun bir performans gerektiriyor. Çünkü aynı zamanda karşımızda sürekli yenilenen trendler, modalar, teknolojik gelişmeler bulunuyor. Bu yüzden de eski olanı unutmak daha kolay oluyor.

Başarılı Bir Dijital Pazarlamanın Yolları

Dijital pazarlamanın sunduğu bazı kolaylıklar bulunuyor:  Ucuz olması, daha hızlı sonuçlar vermesi, çok sayıda kişiye hızlı bir şekilde ulaşması ve en önemlisi sonuçlarının hızlıca ölçülebilmesi. Bu kolaylıklardan en iyi şekilde faydalanmak ve en iyi sonuçları gözlemlemek için bir yol haritası çizmek önem taşıyor.

Öncelikle pazarlaması yapılacak konunun ne olduğu ve hedef kitlesinin kimler olduğunu belirlemek gerekiyor. Hedef kitlenin yaşından, öğrenim durumuna kadar pek çok konu iyi bir şekilde araştırılmalı.

Hangi kanalın kullanılacağı yani, pazarlamanın veya tanıtımın yürütüleceği kanalların ne olduğuna karar vermek gerekiyor. Örneğin; Instagram tercih edilecekse, bu platformda en iyi nasıl tanıtım yapılır bunun ortaya konması gerekiyor. Sadece bir kanal değil, birden fazla kanal üzerinden pazarlamanın yürütülmesi daha verimli sonuçları getirebiliyor. Önemli olan her kanalın sunduğu kullanımı en iyi şekilde öğrenmek ve bu kanalın kullanıcılarını da iyi değerlendirmek.

Diğer yandan dijital pazarlamada süreklilik ve istikrar da önemli rolleri sahip. Kişiler ile sürekli ve düzenli bir iletişim, hem bilinirlik hem güvenilirlik üzerinde göz ardı edilemez etkileri barındırıyor. Kişilerin dikkatini sürekli canlı tutmanın bir diğer bileşeni ise, bunu yaratıcı bir şekilde gerçekleştirmek. Yani sadece sürekli bir etkileşim halinde olmak değil, bu etkileşimi dikkat çekici bir şekilde yaparak ilgiyi kaybetmemek gerekiyor.

Bütün bu adımları stratejik olarak ilerletmek ve geri dönüşleri iyi analiz etmek de gerekiyor. Aynı zamanda gelir gideri takip ederek pazarlamanın maliyetlerini ölçmek gerekiyor.

Dijital pazarlamada tek bir teknik veya yol bulunmuyor. Tüm adımları bilinçli ve dikkatli bir şekilde takip etmek için çaba göstermek gerekiyor. Ancak başarılı bir dijital pazarlamanın açacağı yollar ise yalnızca çabanın karşılığını değil, daha fazlasını sunabiliyor.

 

Hakkında Ihsan Hamza Altuntas

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Wordpress Tema indir