Adwords Reklamları mı? Facebook Reklamları mı?

Dijital Pazarlama dünyasına adım atmanın yollarından bir tanesi de İnternet reklamları vermektir. Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi internet reklamları size tamamen özelleştirilmiş reklamlar yaratma imkanı sunmaktadır. Bu bakımdan birden fazla seçenek olmasına karşın en etkili ve en makul iki seçenek üzerine görüşlerimi paylaşmak istiyorum.

Facebook Reklamları

Facebook Haber kaynağında ve video geçişlerinde sponsor reklamlarını yayınlıyor. Facebook’ta vakit geçiren çeşitli demografik özelliklere sahip insanlara farklı reklamlar gösterebiliyorsunuz. İlgi alanları, yaşı, cinsiyeti gibi özelliklere göre tamamen kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturmak mümkün. Ayrıca düşük bütçelerle yüksek gösterimler yapılabildiğinden “dijital pazarlama” ve sosyal medya pazarlamasında etkili bir araç olarak öne çıkıyor.

Adwords Reklamları

Google Adwords reklamları internet reklamcılığında ilk değilse de Google’ın en büyük arama motoru olmasının da verdiği rüzgarı arkasına alarak devrim niteliğindeki hamlelerle internet reklamcılığının en önemli araçlarından olmayı başarmıştır. Bu başarı elbette öylesine elde edilmiş bir başarı değildir. Bunun arkasında Google’ın hem reklam verenlere, hem de reklam yayıncılarına karşı yürüttüğü adil ve verimlilik odaklı yaklaşımların soncunda elde edilmiştir. Bu bakımdan Google Adwords reklamları Facebook açısından daha güven verdiğini söylemek mümkündür. Bütçe bakımından Facebook’a kıyasla sektörel olarak değişkenlik göstereceğini belirtmekle beraber biraz daha yüksek olduğunu belirtmek gerekir.

Sonuç olarak Her iki reklam türünün de “dijital pazarlama” sektöründe büyük önem taşıdığının altını çizmek gerekir.

Hakkında Ihsan Hamza Altuntas

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Wordpress Tema indir